Wróć do poprzedniej strony

Dodaj do ulubionych
Podstawowe informacje

Ferdinando Francesco d’Avalos i jego żona Vittoria Colonna

Mayer, Arthur Jules (fl. ca 1850) wg Sebastiano del Piombo (rytownik)
ZKW/3949
Miejsce powstania/znalezienia
Paryż (Francja) wyd. Ch. Wittmann (miejsce powstania)
Datowanie
poł. XIX w.
Technika
akwaforta
Tworzywo
bistr
Rodzaj
rycina
Rozwiń
Dział
Grafika
Właściciel
Zamek Królewski w Warszawie – Muzeum
Wymiary
19,2 x 21,8 cm (20,3 x 21,8 cm obcięta)
Słowa kluczowe
Opis tekstowy

Ferdinando Francesco d’Avalos i jego żona Vittoria Colonna

Mayer, Arthur Jules (fl. ca 1850) wg Sebastiano del Piombo (rytownik)
ZKW/3949
Sygnatura u dołu z lewej: Sebastiano del Piombo pinx.; z prawej: A. Mayeur sc.; poniżej: Imp. Ch. Wittmann. Napis pod kompozycją: LE MARQUIS DE PESCARA ET SA FEMME VITTORIA COLONNA. U dołu z lewej: Revue del’Art ancien et moderne. Rycina z: E. Dacier, La Revue de l’art ancien et moderne, z 10.01.1909, t. 25, m.s. 12–13. Rycina przedstawia obraz (Columbus Museum of Art, Frederick W. Schumacher, w Stanach Zjednoczonych, nr inw. [57] 38.7), który dawniej uważany był za dzieło Tycjana, przypisany został następnie Sebastianowi del Piombo. Sportretowana para była najpierw uważana za księcia Bracciano i jego żonę, a następnie za Ferdinanda d’Avalos markiza Pescary i jego żonę Vittorię Colonnę. Obecnie obraz określany jest jako wizerunek nieznanych małżonków i datowany jest na 1525. W 1909 został przeniesiony z deski na płótno.
Czytaj więcej
Wystawy

Ferdinando Francesco d’Avalos i jego żona Vittoria Colonna

Mayer, Arthur Jules (fl. ca 1850) wg Sebastiano del Piombo (rytownik)
ZKW/3949
Słowa kluczowe: